Ezermesterképző
Iskolánk az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Nemzeti Tehetség Program keretében meghírdetett "Matematikai, a természettudományos, a technikai, digitális, valamint a szakmatanuláshoz szükséges kompetenciák erősítése a köznevelési intézményekben" című programja keretében elindította az Ezermesterképzőt.
Ezen keretében játékos formában ismerkedhetnek meg a résztvevők, a matematika világával. Játékokat terveznek, hoznak létre, melyeket később tanórákon, szakkörökön, játékos délutánokon használva érdekesebbé, átláthatóbbá teszi a komplex problémákat.
Itt folyamatosan beszámolunk mi is történik ezeken a foglalkozásokon.
2015. dec.
Január 6-i alkalmunkon kialakultak kisebb 3-4 fős csapatok, akik utána csapatként online keresés segítségével ismerhették meg egy társasjáték lényegét, mitől jó hogy épül föl, mi mindenre kell figyelni egy társasjáték tervezésénél, készítésénél. Közben a csapattagok elkezdték megbeszélni milyen típusú játékot tudnak elképzelni
Olyan oldalakat látogattak meg ahol népszerű, logikai tanítást segítő társasjátékok szabálykönyvét olvashatták el, nézhették grafikai kivitelezését.
Második alaklommal, a csapatok újra az interneten kerestek olyan logikai feladatokat, fejtörőket, amik számukra érdekesek, jelmezek segítségével eljátszhatók, könnyen megérthetők, vagy bármi más módon felkeltette érdeklődésüket.
Harmadik összejövetelünkön az előző héten álltaluk gyűjtött logikai fejtörőket kapták meg kinyomtatva. Minden csapat megkapta a több csapat logikai lapját, oldották meg azokat és osztályozták a feladatokat megoldhatóság, érdekesség, szimpátia alapján. Ezeket összesítve kialakult egy 15 db-os számukra érdekes szerethető logikai fejtörőkből álló feladatlap.
Január 27-én elkezdték megtervezni a csapatuk társasjátékát. Kialakították szabályaikat.
Február 3-án a terveket papírra vetettek, megrajzolták a pályaterveiket, csapatok egymásnak segítve a szabályokat átbeszélték.
Február 10-én és 17-én golyópályákat terveztek, ahol az volt
a cél hogy minél, összetettebb, gyorsabb pályát hozzanak létre. Ezeket később
masszívabb anyagokból készítetik el.
Február 24-én Szívószálak segítségével, testeket alkottak. Kreativitásukat használva alap ötletekből tovább építkeztek, így létre jöhetett az egyszerű tetraéderen kívül,oktaéder, és egy összetett négyzetháló is.
Március 2-án testhálókat kaptak amiből kirakót, kihajtható kockát alkothattak. az egyik csapatnak sikerült egy hajtogatható dodekaédert alkotni.
Március 9-én ás 16-án olyan társasjátékokkal ismerkedhettek meg, mint az Alhambra, Rizikó, Aranyásó, Coloretto, Davincsi kód, Labirintus, Rubikgubanc. A stratégiai játékokkal lelkes csatákat vívtak, míg a logikai játékokkal komoly páros csaták alakultak ki.
Március 23-án logikai feladatlapot kaptak, melynek megoldását követően osztályozták a lapokat.
Így március 30-án, elkészülhetett a csapatunk kedvenc logikai fejtörőit tartalmazó füzetünk.
Április 6-án megismerkedhettek az iskolánkba érkezett új eszközzel a 3D nyomtatóval, és tervezhettek, kereshettek olyan figurákat, melyeket a társasjátékokhoz készítünk el. És kipróbálták az eszköz által készített logikai játékokat is.
Április 20-án Elkészítettük első logikai játékunkat, a
Hannoi tornyokat.
Április 27-én izgalmas kirándulásunk volt a MAMA-ba, ahol a matematika játékos oldalán kívül az ELTE természettudományi épületével is megismerkedtek.
Május hónapunk is az alkotás jegyében telt. 4-én elkezdték a társasjátékok, és egyéb matematikai játékok elkészítését (matek kártya, matek kocka), és a tantrixot.
6-án újra nyakunkba vettük a várost, és ellátogattunk a Csodák Palotájába, ahol fizikai kísérletekkel, mágnesességgel is megismerkedhettek. e mellet ügyességi és logikai játékokat próbálhattak ki.
11.-én örülhettünk a kész táblásjátékoknak, és kezdtünk neki a térkirakó elkészítésének, ami annyira nagy munkának bizonyult, hogy 18-án se sikerült még befejezni.
25-én és június elsőnapján kocka kirakót készítettönk, és a játékokat amiket addig nem tudtunk befejezni azokat készítettük el.
Utolsó alkalmainkon a szábályokat és játék módokat vettünk videóra, és készültünk a játékos délutánunkra.
Ezermester képző egy nagy játékos délutánnal zárta kapuit.