„Legyünk Büszkék arra, amik voltunk, s igyekezzünk különbek lenni, annÁl amik vagyunk!"

XXI. kerületi Herman Ottó Általános Iskola: 1214 Bp. Dr Koncz János tér 1. +3614205269 csepelherman@gmail.com

Ebédbefizetés

Május  

04. 10. 07:00-16:30

Pótbefizetés:

04. 11. 07:00-12:00

Bővebb információk a menüpont alatt

Csengetési rend

1.8:00-8:45
2.9:00-9:45
3.10:00-10:45
4.11:00-11:45
5.11:55-12:40
6.12:50-13:35
7.14:00-14:45
8.14:50-15:35
9.16:00-16:45

Büszkeségeink

Mihályi Eszter 4.b

Monoki Viola 4.b

Papa Lili 4.b

Ambrus Vince 6.b

Gál Attila 6.b

Kovács Patrik 6.b


  Tovább 

Frissitések

2016/09/16

Tervezett szeptemberi programjaink Bővebben

Évnyító képei

Bővebben


2016/08/01

Eddig készült képeink megjelentek a galériában
Bővebben


2016/01/16

Elsős tanítónők bemutatkozása
1.a                 1.b


2016/01/05

Tervezett januári programjaink Bővebben



1.a


Törőcsik Adrienn vagyok. 2014 óta tanítok az iskolában. A tanítóképző főiskolát Budapesten végeztem, ember és társadalomismeret szakon. Én leszek az 1. A osztály osztályfőnöke.

A gyerekeknek a humán tantárgyakat fogom tanítani. Mindegyik általam tanított tantárgynál célom, hogy a gyerekek jól elsajátítsák a megtanulandó tudásanyagot, ezért érdekes, változatos, egyénre szabott feladatokat, módszereket és eszközöket használok.

Ahhoz, hogy a gyerekek minél változatosabban tanulhassanak, sokszor választom a kooperatív tanulás lehetőségét, hiszen rendkívül jó hatással van a gyerekekre a közös csoport, illetve páros munka. Ezáltal fejlődik a szociális- és együttműködő képességük, a gyerekek megtanulják, hogyan viszonyuljanak egymáshoz, másokhoz, a munkavégzéshez.

Az ismeretek átadása mellett fontos számomra, hogy tanítványaim otthonos környezetben érezhessék magukat, játszva tanuljanak, igazi, vidám gyerekek lehessenek, ezért előszeretettel csempészem be a drámajátékokat a tanóráimba. A drámajáték hozzájárul a kommunikáció és kifejezőkészség fejlesztéséhez, segítségével a gyerekek könnyebben megértik a verbális és nonverbális kommunikáció eszközeit. Segít leküzdeni a gátlásokat, a félelmet, megmozgatja a gyermeki fantáziát, örömöt ad és fejleszti az együttműködést.

 

Megyeriné Egedi Ildikó vagyok. A tanítóképző főiskolán rajz szakon végeztem és emellett játszóház vezető képesítésem is van. Ebben az iskolában 16 éve dolgozom.

A matematikát, természetismeretet és rajzot, technikát fogom tanítani szeptembertől.

Számomra fontos, hogy a gyerekek tudását és ismereteit játékosan bővítsem a tanórákon és a szabadidőben is. Érdekes iskolai és azon kívüli programokkal, kézműveskedéssel, a természetszeretetre neveléssel (kiskert művelése, madárgondozás), kísérletek bemutatásával igyekszem a gyerekekkel megszerettetni az 'iskolás életet'.     

 

Mivel ketten fogjuk tanítani gyermekeiket, a továbbiakban közös céljainkat szeretnénk bemutatni Önöknek.

Kapcsolatunk harmonikus, bizalmas, egymást segítő. Idén fogunk először együtt tanítani. Közösen fogjuk a ránk bízott gyermekeket fejleszteni mind a tanórákon, mind a szabadidős tevékenységeken. Célunk egy meghitt, boldog, összetartó osztályközösség kialakítása, amit a gyerekek magukénak érezhetnek.
Igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy zökkenőmentes legyen az óvoda és iskola közötti átmenet a gyerekek számára, hogy szívesen és örömmel járjanak be tanulni, minél jobban érezzék magukat, sokat fejlődjenek és okosodjanak. Épp ezért, ezt az időszakot megpróbáljuk minél színesebbé, izgalmasabbá, mozgékonyabbá tenni játékokkal, drámajátékokkal, kézműves foglalkozásokkal. Közösen táblás játék szakkört tartunk a gyerekeknek, mely a jó ösztönző ereje mellett segíti a logikus gondolkodást, a szabálytudatot, a lényeglátást és a problémamegoldás képességét.

Igyekszünk minél hamarabb megismerni tanítványainkat, hogy megfelelő legyen a fejlesztésük. Kiemelt feladatunk az előkészítő időszakban a gyermekek beszédének felmérése, az iskolai szokások kialakítása, valamint az általános- és speciális részkészségek fejlesztése. Fontosnak tartjuk a differenciálást, hogy minden gyerek sikerélményhez juthasson, a tehetségek fejlesztését. Szem előtt tartjuk a gyerekek egyéni adottságait, képességeit és törekszünk arra, hogy sokoldalú, érdeklődő, vidám, kiegyensúlyozott személyiségekké váljanak.

Osztályunk iskolaotthonos rendszerben fog működni. Ez azt jelenti, hogy a délelőtti és a délutáni időszakban egyenletesen lesz biztosítva a tanulók részére az új ismeretek, tananyagok, követelmények elsajátítása, felkészülés a következő tanítási napra, a mindennapi testedzés és a szabadidős tevékenységek- figyelembe véve a tanulók arányos terhelését. Az iskolaotthonos forma megkönnyíti a gyerkőcök beilleszkedését az iskolába, az osztályközösségbe. Ez az oktatási forma kevésbé megterhelő a kicsik számára. Tekintettel arra, hogy a tanulók egész nap bent vannak, az iskolában készíti el az írásbeli házi feladatukat, s alkalmuk nyílik felkészülni a következő tanítási napokra.

Fontosnak tartjuk a szülőkkel való őszinte, partneri kapcsolattartást. Szívesen vesszük, ha a szülők megkeresnek minket esetleges problémáikkal, gondjaikkal, s közösen oldjuk meg azokat a gyermek érdekében, hiszen mindannyiunk számára Ő az első.

 

Szeretettel várjuk a leendő elsősöket.


Program naptár

Március14.        Március 15. projektnap

Április 10.          Általános fogadóórák 16:00-19:00

Április 13- 18.    Tavaszi szünet. Bővebben

Április 24-28.     Határtalanul kirándulás

Május 2-5.          Herman Ottó napok.

Május 3.             Csetényi Etelka kerületi néprajzi vetélkedő


Bővebben